tisdag 5 mars 2013

Chao Wai - Möbelaffär och deras lagerlokal

Det finns så mycket saker och möbler. Jag har skrivit det innan, jag vet, men detta förvånar mig fortfarande.

Efter att varit på Dirt Market en sväng, dit en av möbelförsäljarna har flyttat sitt show room, men som inte var öppet idag. Lite letande i kvarteret, en runda in på Curio City och efter det till Chao Wai furniture Market så hittade vi rätt!
Tyvärr var det nu flera av möbelförsäljarna som flyttat därifrån men vi hittade några intressanta och åkte då till en av dessa säljares lagerlokal en 25 min bilfärd bort.

När vi parkerat utanför säger jag skämtsamt till kompisen som var med: brädhögarna som ligger här är nog för tillverkning av möbler. De ligger säkert på tork. Någon minut senare berättar försäljaren att här har vi virke till nya möbler...

Bakom grinden ligger kontor, verkstad och 3 stora lagerlokaler fyllda med möbler. Det jobbade ca 30 pers inne och 120 i verkstaden. Ser som vanligt inte mycket ut utanför. Kolla gärna på deras hemsida och om du vill åka dit å handla är det bara att ringa innan och boka tid.
http://www.tailaiantiquefurniture.com/navi

Väl inne så blir man imponerad. En massa fina saker! Nu gäller det att tänka till vad vi behöver, egentligen. Å så ska vi försöka hitta till fler möbelförsäljare. Det ska finnas många. Det är lite klurigt att hitta dem bara... Å inte hinner man äta lunch heller när man är ute på dessa shoppingturer. Men kaffemugg samt termos med te är alltid med och torkad frukt och jordnötter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar