tisdag 1 juli 2014

Fördel Sverige

Vad gott det är med kranvatten! Barnen frågar fortfarande efter en vecka om det är ok att ta vatten direkt från kranen.
Det luktar gott å fräscht!
Äppelkaka på altanen första kvällen. Fantastisk trädgård. Barnen leker. Det är grönt och friskt.
Inga bilköer. Allt går så snabbt och enkelt. Så litet, så lite folk.
Jag förstår vad alla säger och det omvända. Fantastiskt land!

Iris konstaterade idag:
-Jag älskar Sverige!

Men varför ska man behöva både packa upp och sedan ner alla matvaror 5m längre bort på egen hand?!! Idag blev det kö efter mig. Handlade i stort sett bara basvaror för 3000 sek. Det blir en hel del.

Jag har fått packat upp det viktigaste. Handlat mat så vi i alla fall kan få till några maträtter. Det är helt tomt i köksskåpen. Inte en endaste krydda eller konservburk finns att tillgå.

Vallmo. Blå himmel. Sol. Böljande landskap. Vackert. Kossor.
Trafikreglerna följs. Mer regel än undantag jämfört med det vi är vana vid. Men det är många övergångsställen att ha koll på!

Och som kompisen My skrev:
Svenskar ojar sig för att det är varmt när det är 25 grader. Och beklagar sig väldiga när det regnar. Det är sällan det är ok väder med andra ord ;-)

Jag är glad att jag är svensk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar