tisdag 28 augusti 2012

Etapper

Det är otroligt så mycket praktiskt det är att fixa med när du flyttar på utlandsuppdrag. En massa saker som du redan har i ett hem som du inte tänker på, saknas, och blir du sjuk är det bara att ringa/åka till sjukhuset och du vet hur det mesta fungerar. Om inte annat så är det relativt lätt, även om det kanske inte alltid upplevs så!, att ta reda på om det är något som är oklart.
Här tar du det gärna i små steg. Du lär dig en sak t ex hur du tar ut pengar och betalar en faktura och så gör du så ett tag. Idag när jag var på banken för att betala ayi's lön så tog jag nästa steg vad gäller bankärenden. Jag redde ut att det inte är nödvändigt att först gå till uttagsautomaten för att ta ut pengarna som du sedan tar med till disken och betalar in till mottagaren. Det ska gå att föra över pengar från mitt konto, så jag slipper uttagsautomaten. Imorgon ska jag försöka då jag ska betala skolavgiften för Iris.
Det låter kanske ologiskt att göra så här men du 'safear' gärna ett tag tills du känner dig redo att starta en ny utredning och prova om det sedan fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar