torsdag 16 maj 2013

Nakenhet

Jag har en teori om varför det inte är så många amerikanare som badar i poolerna i klubbhuset.
Det går ju inte då de inte kan se det minsta naket!
Jag har tidigare endast hört talas om hur pryda de är men har nu en egen erfarenhet. En amerikansk mamma med två små barn, yngre än mina, som på inga villkor fick se mina barn nakna eller tvärtom. Det blir ganska svårt att vistas i samma omklädningsrum. Hon duschade så länge hon kunde för att vi skulle hinna bli klara innan dem, vilket jag kände på mig, så vi skyndade oss extra så gott det går med Iris och John som springer runt och gör det mesta annat än det de ska för stunden :-) När de sedan väl kom ur duschen så täckte hon över sina barn ca 3 och 1,5 år gamla - höll upp handduken som ett draperi och kommenterade till mig: så din dotter inte ser dem (nakna alltså). John var redan utanför. Hon var säkert extra uppjagad då jag upptäckte när vi duschat klart att någon råkat ta våra handdukar så vi inte hade några. Då stod hon i duschbåset intill med stängd dörr och jag frågade henne om hon sett fler blå handdukar (man lånar handdukar på badet). Hon lånade direkt ut en till mig (kommunikation via stängd dörr) och stod sedan som jag skrev väldigt länge i duschen för att säkerhetsställa att vi var påklädda för vi hade ju dessutom bara en handduk på tre personer.
Kändes konstigt och mycket onaturligt att byta om i ett omklädningsrum. Ny känsla för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar