torsdag 12 juni 2014

Korgar å lådor

Dagen har bjudit på en fantastisk upplevelse.
Vi åkte ut från storstaden, ut från förorten och längre ut. Till ytterligare ett möbelställe som Susanne kände till. Där ute på vischan, bakom stängda grindar och höga murar gömde sig ett fantastiskt ställe. En oas. Det var det bästa jag varit på här. Vilken känsla! Vilken atmosfär! Jag blev helt uppfylld av stället så jag hade svårt att också hinna titta på möbler och inredningsdetaljer. Mycket att ta in. Ägaren till stället har en unik förmåga, vilket utmärker sig extra här då den ofta saknas. En estet. Och en tänkare. Förutom att ta in omgivningen, titta på möbler så pratade vi också kultur, om Sverige och hur olika samarbeten fungerar, t ex Volvo cars etablering i Kina. En minst sagt intressant dag!

Hemma igen pustade vi ut med en kopp kaffe i skuggan. Det var upp mot 40 grader. Blå himmel med vita tussmoln och bergen skymtade i horisonten. Alltså bra luft.

De levererade senare på eftermiddagen hem de saker jag köpt. Tack Iris och tack Susanne för att ni var med mig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar