tisdag 31 mars 2015

En fixare dag

Vissa dagar hinns mer med än andra!
Härligt att vakna innan barnen. Frukost själv. Sorterat alla visitkort jag samlat på mig under åren här. Mys med barnen när de vaknade. Yoga 1 timme härhemma med Juzi, vår lärare, och Tina. Genomgång med Ayi. Barnen hemma. Jag stack iväg till Glasögon marknaden. Hämtat upp Johns nya glasögon plus fått två par lagade medan jag väntade. Bad chauffören under tiden ringa tygstället för att be dem rulla upp tyget jag beställt, 30 m linnetyg, så jag slipper få det ihopknölat när jag ska hämta det senare idag. Skickat en massa mail och meddelanden i bilen: det blir mycket när det är lediga barn som vill leka, påskfirande och att vi snart flyttar. Tygmarknaden: det behövdes några meter tyg till... Men detta var nog sista vändan! Chauffören var med och hämtade ut och bar till bilen. Vidare till Liangma för att få fixat en lampskärm. Nytt tyg behövs. Köpte även några fler temuggar och en tavla jag tittat på flera gånger. In i bilen igen. Under tiden har chauffören ringt och kollat upp ett intyg jag behöver kvittera ut för mina kinesiska studier. Han kan hämta det åt mig imorgon. Skönt, då slipper jag åka dit. Mycket trafik. Det regnar idag. Seeeeen lunch på IKEA. Men såååååå god. Inköp av kuddar till vårt sovrum. Hemma vid halv sex. Ayi slutade för dagen. Mys med barnen igen. Packat upp, för att snart packas ner igen... Tittade på 'Pelle Svanslös'. God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar