måndag 17 september 2012

Logistik

Nu är jag klar med dagens logistik! Barnens väskor är packade inför imorgon (nästan i alla fall), jag har läst alla brev och papper från resp skola, men fortfarande inte fyllt i medicin record till Johns skola. Mail från skolorna är också checkade och åtgärdade. Kalendern uppdaterad med temadagar och kom ihåg t ex Red Day på fredag. Då får John välja på sin vanliga skoluniform eller kläder i rött. Häromdagen var det Silly Socks (de tränade på bokstaven S) och i fredags Pyjamas Day. Chauffören är bokad till klockan åtta. Ayi informerad om att åka och lämna barnen på resp skola och jag hämtar. Jag har packat returerna till Ikea, som blir morgonens projekt efter kinesiskan. Skrivit lista på vad jag ska handla. Markerat ut var hantverkarna ska borra upp hyllor och krokar när de kommer imorgon. Ayi får övervaka. Nu ska jag kolla upp en adress till en lampmarknad som ska ligga i närheten av Ikea. Om jag skulle hinna innan det är dags att hämta barnen. Sen dags för lite sömn. Go natt! Imorgon väntar en ny dag med nya mail och papper, men jag kanske hinner med att svara på privata mail (jag läser allt men hinner inte alltid svara!) efter alla 'måsten' och så ska vi planera vidare inför farmor och farfars besök. De kommer på lördag! Vi väntar. Äntligen ska vi turista här i Beijing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar