tisdag 18 september 2012

Missförstånd

Det var det här med logistiken, igen... Kom idag hem från Ikea ihop med Maria. Gick av på min gata, chauffören fortsatte för att lämna av Maria och alla hennes saker. Jag tog moppen och åkte till Svenska skolan där jag väntade och väntade på chauffören som aldrig kom. Ringde honom, ringde kompisar, ringde Johns skola för att meddela att jag var sen, ringde Mats jobb för tolk-hjälp, ringde ayi men det var bara upptaget, lämnade över telefonen till vakterna för att be dem förklara var jag var. Och där stod jag först inne på området och gick sedan ut och väntade vid exit. Chauffören åkte då på något sätt in till skolan istället. Snacka om missförstånd. 30 min senare hittade vi varandra, då jag sprungit tillbaka och 20 min försenad kom fram för att hämta John. Han satt och tränade på att skriva bokstäver, men längtade lite efter mamma. Duktiga killen! Sen var det bara att stressa vidare för att hinna hämta Iris innan kl 16 och sen hem till Sofi för fika och lekstund. Då kunde jag pusta ut med en kopp kaffe! Det var vår lekdate som strulade till alltihop. Att jag ville ha moppen på plats för att ta mig hem senare på em. Väl hemma hade chauffören och ayi lastat in alla grejor från Ikea. Skönt. Men jag måste nog plugga på ordentligt med kinesiskan så jag kan förklara mig bättre. Men det går ganska bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar