tisdag 9 juli 2013

Drar iväg

John har packat ryggsäcken själv med pyjamas och onepiecen och cyklar ner till mormor och morfar för att sova över.
När mormor sa att han fick sova hos dem igen så utbrister John:
- Jag älskar mormor!
Iris följande replik är:
- Jag älskar bilar!
Hon tycker om att sitta i och bara vara i mormors bil som vi får låna nu när vi är hemma.

De hade en härlig diskussion idag på väg till badet. Det mesta gick ut på att säga ja resp nej. Men så skulle John förklara vidare att Iris inte var född då John var 2 år. Iris sa naturligtvis att hon fanns då, så höll de på med ja-nej en bra stund tills John säger:
- Du var i mammas mage då.
- Nej!
- Jo! Du var där. Men du var inte färdigbakt än!
Undrar vem han hört det ifrån?!! Jag har inte berättat om 'bullar i ugnen'. Men jag fick mig ett gott skratt efter den långa, föregående, monotona konversationen.

1 kommentar:

  1. Kanske jag har nämt nåt om det har jag för mig :-) / m

    SvaraRadera