måndag 1 juli 2013

Möbler

Idag. Äntligen. Mitt uppe i packning och förberedelser för 'semester' så kom de hit och fixade till och hämtade/lämnade våra möbler. Jag är jättenöjd!

- Garderob till Iris
- Skoskåp
- Byrå till mitt och Mats sovrum

Möblerna är beställda för att passa till huset hemma i Sverige. Jag ska mäta när jag är hemma så jag kan beställa fler möbler i höst. Då har jag något extra kul att se fram emot när jag kommer tillbaka! Göra ritningar och beställa. Sen kan jag gärna vara utan allt 'strul' som blir, men det ingår i Kina-vardagen.  Spelar ingen roll att du gjort en ritning med mått och anvisningar på. Det blir ändå lite hur som och ett antal turer fram å tillbaka innan det blir rätt = klart! Men då har du också en möbel precis som du vill ha den. Det är värt lite slit.
Nu är det bara en klädhängare som de har kvar att leverera från denna omgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar