onsdag 3 juli 2013

Nypremiärer

Idag har jag kört bil för första gången på ett år. Inga problem och jag har inte anammat den beijinska körstilen. Jag sneddar inte vid vänstersväng, jag stannar vid rött ljus och jag kör inte om via vägrenen... Så det gick som sagt var riktigt bra.
Även dagens inköp gick strålande. Njöt av att gå runt i mataffären! Det blev en hel del. Märkte det framför allt när jag skulle lägga upp alla varor på bandet och sen packa ner det i påsar - på egen hand. Också nypremiär! Den servicen saknade jag idag när jag rullade ut med sju stora kassar, två blöjpaket och en påse från apoteket.
Nu har vi i alla fall det nödvändigaste: falukorv, schampo, tvål, soppåsar, tandkräm, foundation, leverpastej, färskpotatis, filmjölk... och vi kan dricka vattnet från kranen. Barnen har varit ute nästan hela dagen och lekt i det friska, rena men kalla sommarvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar