onsdag 14 augusti 2013

Åter i Beijing!

Då är vi 'hemma' igen! Vilken skillnad att komma hit denna gång.  Återvändande. Vi vet vad som väntar oss. Jag kan hjälpligt göra mig förstådd, vet hur det mesta fungerar, våra saker är på plats etc. Det är bara att fortsätta och njuta!
Så mycket lättare att ta in det som är nytt nu när det kommer i mindre portioner. Än mera njutbart.

Kände att jag var hemma igen på riktigt efter denna episod:
Jag meddelade klubbhuset att gräset inte var klippt hos oss och bad dem säga till garderner. Denna tjänst är betald av landlorden sedan länge. Efter ett par dagar var gräset än längre och ingen hade kommit förbi för att åtgärda det. Jag sa då till igen. Klubbhuset ringde då upp garderner medan jag väntade och jag hörde deras samtal (på kinesiska). Då påstods det att avgiften inte var betald. Vilket den är. Efter ett antal -Avgiften är betald, från mig, till -Den är inte betald från tjejen bakom disken, så var de inte villiga att komma förrän vi betalat. Det är nu, efter ett år i Kina, som jag inte längre blir arg utan snarare har svårt att hålla mig för skratt. Tålamod och åter tålamod. Efter en stund, när jag fortfarande står kvar så ber hon att få ringa upp igen och kolla. Jo, avgiften är betald. Ett par timmar senare så hade vi en fin täppa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar