onsdag 23 april 2014

Tunnelbana

Då åker jag tunnelbana för första gången från Shunyi!
Än så länge går det bra. Sitter på Airport Express. Sen blir det två byten innan min slutdestination för dagen: Pärlmarknaden.
Nackdelen att åka utifrån oss är att det inte finns någon bra anslutning så det blir många byten.

Började min resa 09:15 från T3.
- - - - -
10:30 köpte jag mig en kaffe och hade anlänt.

Tidsmässigt var det väl ok, men jag blev för första gången otålig och ville bara komma fram. När jag åker bil så fixar jag med så mycket annat: mailar, pratar i telefon, pluggar, bloggar, pratar med en kompis, äter, sover. Det gick ju inte nu. Byten ofta, endast sittplats ibland, ingen täckning etc. Hade ju kunnat lyssnat på något nerladdat.Lyx att ha tillgång till bil OCH chaufför.
Men det är billigt med tunnelbana: 2 rmb.
Hem åkte jag med en kompis. Då var allt sin ordning igen. Kassar och väskor i bagaget. Mumsade på en subway-macka till sen lunch. Sträckte ut benen och småpratade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar