måndag 14 april 2014

Vardaglig röra

Vilken dag! Tillbaka i vardagen igen. Med besked. Började med att köra två trötta barn till skolorna. Sen snabbt vidare hem till en taitai-fru för att börja ringa kl 9 för att försöka få biljetter till 'Great Wall dinner 2014'. Yes! Efter 30 min lyckades vi komma fram. Å vad kul! Hem igen. Ta ut pengar. Nej. Kortet kvar i den andra plånboken som jag hade med till HK. Fixa med vatten boilern som är trasig för så där sjunde gången. Instruera ayi om lunch, middag och att inte röra sakerna i mitt sovrum. Annars plockas det undan och hamnar lite var som. Inget internet och telefon, som jag redan skrivit om. Packa upp från HK. Ladda ner foton. Ladda ner pdf:er från de två senaste föreläsningarna i Sverige när telefonen var betald och internet fungerade igen. Glömde ringa efter chauffören. In igen. Fixa lite till hemma sedan iväg när bilen kom. Ta ut pengar. Hämta kläder som var klara hos tailorn. Sytt med svart tråd till marint tyg. Suck. Men annars bra. Hem igen. Hänga undan vinterjackorna. Har många här. Det är en lång och kall vinter... Hämta hem barnen. Lek. Hämta John hos kompis. Iris körde iväg med flakmoppen själv och släppte inte gasen. Upp på trottoaren och ner över kanten innan jag fick stopp på ekipaget. Allt gick bra! Men både jag och John var skakiga efteråt. Iris vill däremot fortfarande köra moppe själv. Ska gömma nycklarna!
Lite för splittrad dag för min smak. Så till imorgon önskar jag mig en lugn dag hemma då jag kan koncentrera mig på att plugga. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar