måndag 12 januari 2015

Låååångsamhet

Ett inlägg med ett något udda val av kategori: HÄLSA. Här kommer förklaringen.

I det supereffektiva och högpresterande fosterlandet Sverige skulle ibland en del tempo-sänkande åtgärder behövas. Detta är ett exempel på en övning i tålamod och långsamhet. Fylla på vatten i kastrullen. Jag blir först stressad av att det går sååååå långsamt men lyckas nu efter ett par års träning att efter en stund njuta av att bara stå och vänta och reflektera över något annat. Nu tänkte jag på vad ayi precis lärt mig inom kinesisk matlagning. Måndagar är numera vigda åt att bättra på mina kunskaper i köket.

Jag vill förtydliga att jag fortfarande vill kunna använda kranvattnet - en lyxvara! Men andra saker i tillvaron som drar ner takten istället för tvärtom skulle kännas nyttigt och bättra på hälsan för alla. Införs kanske snart som en motpol i väst. Här finns den naturligt i vardagen - än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar