onsdag 11 februari 2015

Detox

Då har jag gjort min första detox-kur!
10 dagar. Inga kolhydrater. Inget rött kött, förutom mindre mängd kyckling och lax. Inga mejeriprodukter. Inget kaffe, svart te eller alkohol. Inget socker osv. 
Rena produkter. Frossat i grönsaker! Å då rätt sorters grönsaker som hjälper kroppen att rena sig. Lite frukt och bär, nötter och olja. För den som är intresserad så är det bara att googla eller läsa mer på:
http://kosttips.se/detox.html
http://www.detoxdiet.nu/mat/detoxmat/

Det var inget ansträngande alls. Har inte varit hungrig en endaste gång. Blodsockret har hållit sig på en otroligt stabil nivå. Mått riktigt bra. Vill knappt börja äta vanligt igen. Och hela kroppen känns uppslimmad. Skön känsla. Däremot har jag känt mig lite dizzy och frånvarande ibland. Inte så där pigg efter 4-5 dagar som det står att man kan bli. Nu har jag haft en förkylning i kroppen samtidigt så det kan ha inverkat. Eller så behöver jag längre avgiftning än de 10 dagar jag har hållit på!
Kanske det nya året hjälpte till och inspirerade. Getens år sägs stå för harmoni och balans. Börjar året som ny och fräsch! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar