onsdag 11 februari 2015

Onsdag 11 febr

Tagit mig an en hel del av alla tyger jag har köpt och ännu inte fixat iordning. När du hittar ett fint tyg du vill ha så köper du det ofta med motiveringen: 'Det blir en fin kudde!' 

Oj så många kuddar det blir!
Vi kommer ha överdrag att byta med i år framöver. Men vad 17. Snyggt blir det! Kul är det! Och jag har inte köpt tyger helt på måfå utan det är ganska väl genomtänkt även om det inte låter så när jag skriver här. Blev bara kanske lite väl många... 

Nu är alla mått nedskrivna och skisser gjorda för alla dessa kuddar. 
Fler skisser och instruktioner för draperier och kläder fick jag också gjort klart. 
Mycket mätande och trixande för att få ihop det. Räknat ut att det rörde sig om ca 50 m tyg jag hanterat. Som en mindre shop.

Inlämnat till tailorn. Under tillverkning. Önskat Gott Nytt getens år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar