tisdag 20 november 2012

Kramen

Gick in till Iris innan jag skulle lägga mig och hon tittade yrvaket upp. Hon kravlade sig på benen och jag lyfte upp henne. Hon ger de allra mysigaste kramar och omfamnar och trycker sig nära. Så härligt! Kramen, som hon själv säger.
John har varit hemma från skolan i två dagar (feber och diarré). Är på bättringsvägen. Han konstaterade till mig precis innan jag jag gick till Iris att 'Tänk att tomten ser och vet allt jag gör'. Ja tänk, svarade jag. Visst är det otroligt. När jag kom tillbaka fem minuter senare så hade han redan somnat. Drömmer nog om julen, tomten och julklappar. Högst upp på önskelistan står en Buck-dräkt (ni vet figuren som är med i Ice Age). Vet inte riktigt hur tomten ska lösa det :-) Vi pratade precis om att åka och köpa julgran (för att ha utanför huset) imorgon om han mår lite bättre. Frisk luft och en tur på moppen gör nog susen. Julgransförsäljningen är på gatan utanför området. Där det tidigare var blommor och sommarväxter.
Kramen. See you tomorrow. Natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar