fredag 27 september 2013

Bidrag till miljön och behövande

Jag och Susanne har senaste tiden förberett en välgörenhetsaktivitet. I onsdags var det dags:
SWEA Charity Swap

Medlemmar i SWEA (och en del utländska vänner) har skänkt kläder och accessoarer som de inte längre använder. Jag och Susanne har tagit emot allting, sorterat det, komponerat ihop och provlagat en vegetarisk lunchbuffé (miljösmart!) och sedan bjudit in till SHOPPA - LUNCHA - MINGLA här hemma hos mig med härlig musik och en känsla av vernissage (ingen sunkig second hand källare). Det blev verkligen lyckat!
Allt som skänktes har nu hittat till nya ägare genom de som var här och shoppade, våra ayisar som hjälpte till fick en del och det som sedan var kvar körde jag och Iris idag till Roundabout. Tack till ALLA som var med!!!
4315 rmb kommer via SWEA att skänkas till välgörenhet.


Det är så fantastiskt att ha så mycket hjälp som vi har av våra ayisar. Särskilt för mig som är bra på att dra igång saker och inte lika bra på att hinna med allt. Då är det underbart att som denna dag ha 3 ayisar (hemhälp) som står beredda att rycka in. De fixar lunchbuffén (som vi har bestämt och lärt dem att laga), fyller på kaffe, vatten å vin m m, dukar och tar hand om disken, hämtar och sköter allt det där tråkiga runtomkring, bakar t o m klart focacciabrödet som jag satte igång med men inte hann med på slutet...
Jag åkte sedan på eftermiddagen och hämtade barnen på deras skolor och när vi sedan var hemma igen fanns inte ett spår av eventet kvar, förutom en del kläder. Allt var tillbaka på sin plats. Köket röjt. Golven städade. Toaletter uppfräschade. Leksaker och annat jag flyttat tillfälligt på var tillbaka på sina gamla platser. Trivs bra som projektledare på hemmaplan! 


Här shoppas det!
Susanne & jag

 Mera shopping...
Våra ayisar förbereder lunchbuffén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar