måndag 4 november 2013

Mina projekt

Första året vi bodde här var mina stora projekt följande:

- komma in i vårt nya liv
- få i ordning och inreda huset
- byta hus
- försöka förstå mig mig på och lära mig hur allt funkar: betala räkningar, ladda gaskort, mobilabonnemang m m
- få barnen att komma in i sina nya rutiner och skolor
- skapa ett kontaktnät och nya vänner
- Och framför allt: Lära mig kinesiska!

Efter att ha pluggat riktigt intensivt kom jag till slut till den nivån att jag klara mig ok i vardagslivet här.

Så när vi kom tillbaka hit efter sommaren beslutade jag mig för att inte fortsätta läsa kinesiska vilket gav mig tid och möjlighet att lära mig och prova på en massa andra saker. Det kommer jag skriva mer om under denna kategori:
Camilla's projekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar