torsdag 19 december 2013

Vad jag har sytt upp

Jag lär ju inte behöva köpa kläder på ett tag framöver. Detta var vad jag hämtade idag hos skräddaren:

Sommarklänningar 4 st
Sådana där med lite ärm och i skön bomull som man använder mest hela tiden men är så svåra att hitta i affärerna. De envisas ju med modeller som om vi bodde i tropiskt klimat (i Sverige) eller ska gå på nattklubb vareviga dag. Urringat och ärmlöst.

Festklänning 1 st
I underbart paljettyg. Snygg! Den är både urringad och ärmlös.

Shorts 3 st
Kopior på favoriterna i lite olika varianter. Sitter som smäck.

3/4-byxor 2 st
I skön bomull resp linne.

Tröjor/Koftor 3 st
Nu slipper jag frysa...

Kläderna får ni se allt eftersom då jag packar ner flera av dem till Thailand. Imorgon ska jag lämna in tyg till vinterkappor, mössor, blusar och en festklänning. Klart när vi är tillbaka igen. Då har jag något trevligt att se fram emot.

Detta är guldkant i vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar