tisdag 18 mars 2014

Fel

Fel. Fel. Fel. Fel. Fel. Och nästan rätt.
Det är obegripligt hur mycket som kan och blir fel. En sammanfattning över dagsläget:

Av möblerna som jag beställde i november är 2 av 5 fixade och levererade.

Resebyrån ändrade på tredje gången så datumen blev rätt för vår avresa däremot stod det fel på vuxen resp barn. Vad gäller flygbiljetter så får det inte bli fel men det är ändå lite hur som och allt måste dubbel- och trippelkollas.

Igår hämtade jag upp kläder hos tailorn. Såg fram emot att hinna använda min nya cape som jag beställt innan det blir sommar. Men den var typ 10 cm för liten över stussen, åh så mycket har jag inte gått upp på en vecka! Vi mätte och skrev upp rätt mått. Av två mössor var en lagom medan den andra var 4 cm för liten. I samma modell. Var där idag för ändring.

Adressen på fakturorna skulle bytas för hyresbetalningarna för våra hus. Hyran betalas av Volvo och det administrativa sköts av en agent. Vi har alltså inget med detta att göra egentligen. Namnet eller adressen på fakturan är kopplad till vem som betalar hyran och som då kan göra ev skatteavdrag/redovisning. Agenten skulle informera landlorden om det nya namnet och har lyckats på något sätt att strula till det så till den milda grad att landlorden blivit sur. Agenten i sin tur har då hållit inne med två månadshyror. Landlorden hotat med att byta låsen till vårt hus. Mats fick gripa in. Det gäller att vara projektledare på alla plan! Han har i sin tur hållit det här strulet 'hemligt' för att inte oroa mig som var sjuk  igen i förra veckan. Omtänksamt!
Mats har nu betalat landlorden direkt för att få ordning på det. Och vi slipper bli utelåsta. Allt med anledning av ett namnbyte. Hur är det möjligt?!! Och agenten har återigen visat sig från sin bästa sida. Not.

Ibland kan kineserna vara overkligt kantiga.

Slutsats. Man håller sig pigg och alert i detta land! Och blir sällan uttråkad. Tååååålamoood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar