torsdag 27 mars 2014

Taobao

Jag får naturliga pauser i mina studier då det idag har kommit inte mindre än tre leveranser från Taobao. Först ringer de på telefon från vakten - måste svara och släppa in leveransen på området, och sedan ringer budkillen på dörren. Det blir då små turer fram och tillbaka. Ayi börjar senare idag då jag ska gå ut ikväll annars sköter hon detta.

Det kom leveranser igår också som jag ännu inte packat upp. Ser ut som ett lager innanför vår dörr.

Vad är det vi har beställt då?
Taobao är en enorm kinesisk köpsajt där du kan köpa det mesta. I paketen gömmer sig:

- 2 stolar till uteplatsen
- ett skrivbord till John
- 2 förvaringslådor
- underkläder till barnen
- desigual kläder till mig
- batteri till Mats telefon

www.taobao.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar