torsdag 27 mars 2014

Jag pluggar

Insåg helt plötsligt att det är snart som projektarbetet ska lämnas in. Sitter nu och läser och skriver hela dagarna. Tur att jag har den möjligheten att lägga ner så mycket tid - för tid tar det.
Nästa vecka har Iris ledigt från skolan och veckan efter det är John ledig. De olika skolorna har inte synkat ihop årets spring break. Tyvärr. Några dagar är bra att de är lediga var för sig, men två veckor med ledighet efter tre veckors sjukdom (först John 1v, sedan jag och sen John igen förra veckan) känns som en dålig kombination.

Men nu är jag på g med uppsatsen. Det är på ett sätt bra med 'lagom' tidspress. Det får i alla fall mig att bli bättre på att fokusera och inte fastna i detaljer.

Nu är min 'lunchrast' snart slut. Vill hinna äta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar