tisdag 19 juni 2012

Dagens projekt

Har ett tag fått sms från min mobiloperatör som jag försökt tyda. Har översatt med mobilen, frågat ayi och även kopierat och skickat det till Santa Fe för support. Jag ska nog köpa kontantkort och ladda på kom vi fram till... Jag har valt CHINA Unicom som är den enda operatören med 3G i Beijing, men som är en liten operatör jämfört med China Mobile och då krånglade det till sig för här där de har allt i klubbhuset och i affären hade de inte dessa kort. Har frågat var jag ska åka men ingen som vet. Sökte på nätet och hittade en butik på T3 på flygplatsen. Försökte förklara för chauffören vad jag ville köpa och vart vi skulle efter vi hämtat John på skolan och vi åker dit. När vi irrat runt i 1 timme så ringer jag Richard på Santa Fe som jag förklarar för och som pratar med chauffören. Vi står då utanför en marknad på ena sidan och ett shoppingcenter på det andra och så en liten kiosk. Nu löste dig sig på ett par minuter. Chauffören går med in i kiosken och frågar efter korten och jag får dem och betalar. Vad enkelt det kan vara ibland, men ändå så svårt. Jag och John gick på marknaden en stund innan vi åkte hem till Iris. Köpte trädgårdshandskar för 4 rmb och vattenpistoler till morgonens Splash Day i skolan. Där fanns det mesta att köpa i en härlig blandning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar