fredag 8 juni 2012

Kinesisk medicin

Då har första förkylningen drabbat mig och efter att gått här ett par dagar och känt mig mer och mer hängig så bokade jag en behandling på spa: Akupressur. Grannen rekommenderade det. Sagt och gjort. Efter tolkningshjälp då jag fick beskriva symptomen ville de ge mig akupunktur i ryggen och det skulle nog göra lite ont. Ja, vad gör man inte för att bli frisk. En timme senare så hade jag fått massage, akupressur, någon variant på kiropraktik och cupping. Men jag slapp nålarna. Fy attans vad ont det gjorde. Särskilt cupping. Det är som sugkoppar som de suger fast på ryggen, i mitt fall, och så kan de pumpa upp trycket allt eftersom. Vissa sugkoppar drog han utmed båda sidor av ryggraden. Det kändes. Han konstaterade också att jag har problem med ryggen och vänster knä. Kändes som jag hade ont på alla möjliga andra ställen också. Får nog gå fler gånger, men det är inget jag ser fram emot.
Efter denna behandling så försvann febern och jag har blivit bättre. Dock så är ryggen så öm så jag kan knappt ha kläder på mig :-) Fina blåmärken, så i morgon på partyt blir det ingen bar rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar