måndag 10 december 2012

Bairong World Trade Center

Min favorit bland marknader!

Bairong World Trade Center
百荣世贸商城

Har efter 4 timmar bara sett en bråkdel av marknaden men detta är helt klart den marknad jag tycker bäst om i Beijing.

1. Det finns allt möjligt: scarves, väskor, jackor, skor, handdukar, inredning, leksaker m m.
Leksaksavdelningen är många, många, många gånger större än den på Hongqiao (dit de flesta hänvisar om du frågar efter leksaker!)

2. Blandat utbud. Inte bara de vanliga kopiorna som finns överallt och inte bara det riktigt kinesiska utan en hel del annat skoj.

3. Du slipper prutandet!
Kan vara roligt ibland att deala pris men väldigt tidskrävande för varenda sak. Hann idag med att köpa en massa olika saker och till bra priser.

4. Jag upplevde att prisnivån kanske var något högre mot andra ställen men att kvalitén samtidigt var högre. Och att det här fanns sådant du inte hittar på andra ställen. Att det var snyggare saker. Men jag får utforska detta mer nästa gång...

5. Lugnt! Inga försäljare som tjatar på dig.

6. Ordning och reda i butikerna. Inte så trångt som på en del andra ställen (t ex Zoo Market).

Vilken tur att jag äntligen åkte dit! Barnen sover. Dags att packa upp dagens inköp. Det blev en del julklappar.



2 kommentarer:

  1. Hej
    Finns det märkes kopior även där.Är det samma pris och utbud som silk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns märkeskopior där också men jag kan svara bättre efter nästa gång jag varit där på din fråga. Kan inte jmf med Silk då jag inte varit där ännu. Återkommer här på bloggen.

      Radera