torsdag 6 december 2012

Glögg drop-in

Då har årets glögg drop-in gått av stapeln! Som traditionen bjuder. Mycket var sig likt men ändå inte som vanligt. Buffé-bordet var uppdukat med allt möjligt gott och stort tack till alla som gjorde det möjligt: mamma som köpte glöggkryddor, saffran, godis och smör m m i Sverige och sedan packade en hel resväska som Mats kollega Anders tog med sig hit. Susanne som lånat ut sin bakmaskin och kök. Ayi som supportat mig i förberedelserna. Malin som burit grejor ihop med mig på Ikea, Carolina och Marzena som var med och hämtade de sista blommorna och stuvade bilen full... Hoppas jag inte glömt någon!
En del kräver mer ansträngning här och och en del är mycket lättare. En fördel är att det är betydligt enklare (och billigare) att ta in extra hjälp. Gongren (arbetare) kom hit i fredags och flyttade om möblerna och ställde ut barbord. Ayi och hennes kompis jobbade hela eftermiddagen och kvällen. Dessutom hade jag hyrt in en clown som sysselsatte barnen och gjorde ballongfigurer. Barnen fick godis-påsar direkt när de kom och de vuxna bjöds på glögg och en massa annat: pepparkakor, ris à la Malta, lussekatter, knäck, hallongrottor, chokladbollar, glöggröra med knäckebröd, skinkrullar, mousserande vin... Jag och Mats umgicks med våra nya vänner och hade en härlig dag! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar