tisdag 18 juni 2013

Bairong

Då har jag varit och shoppat lite. Åker snart hem till Sverige och både jag och barnen behöver lite nya kläder och annat smått å gott. Så det blev en massa inhandlat! Tycker om Bairong, som jag skrivit tidigare, för det går så enkelt å snabbt att handla där (inga tjatiga försäljare och bara 'lite' prutning). Byggnaderna (det är två!) Är också tydligt uppdelade med: leksaker, barnkläder, väskor, hemtextil, husgeråd, skor osv. Så det är lätt att hitta och gå till de avdelninfar du är intresserad av. Men priserna går upp märker jag. Det rustas upp på de flesta marknader här i Beijing och även här var det omgjort sen sist så det blir finare men samtidigt dyrare. Men än går det köpa mycket till otroligt låga priser. Sen längtar jag hem till Sverige för du hittar långt ifrån allt här trots det mega-enorma utbudet och det är så mycket som inte alls är i den smak man själv önskar. Det är mycket ryschpysch och lite too much.
Foton:
Dagens lunch - 7 rmb för nudlar i en stojig och inte allför dekorerad restaurang. Matbespisning känns som en bättre benämning.
Mycket saker finns det! Utbudet i 1 affär.
Gång upp och gång ner med shoppar, fyllda till max med varor.
Gatubild utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar