söndag 23 juni 2013

Möbler levererade!

Igår kom de efterlängtade möblerna. Så kul! Tills jag upptäckte alla felen...
1. Byrån på bilden är jag jättenöjd med! Blev så snygg och med fack i lådorna för mina och Mats underkläder. Det är bara det att de bara grundmålat baksidan. Den ska vara målad runtom då jag tänkt ha den vid fotändan på vår säng.

2. Iris garderob var vit, inte vit antik som jag beställt. Hyllplanen var inte klara och dörrarna inte målade än med fjärilar.

3. Skoskåpet hade 12 cm mellan hyllplanen (14 cm på ritningen!) vilket gör att skorna inte får plats. Det var vara en liten detalj - men ack så viktig...

Suck! Igår, efter ett dygns diarré,  och denna möbelleverans så hade jag 'en-hata-kina-dag'. Det drabbar alla här lite då å då. Som tur är går det över. Men man blir så trött...

Skoskåpet tog de med sig direkt. De andra möblerna ska de hämta nästa helg och fixa till så det blir bra till slut. Men vilken tid det tar. Och man förstår ju inte varför de inte kan göra mer rätt från början. Återkommer med foton på det andra när det är klart.
Sitter nu hos frisören och gör om mina blonda slingor som blev ljusbruna när jag var här för två veckor sedan. Får se om de kan klippa lite också så det blir vettigt.
En dos av Sverige passar mig utmärkt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar