fredag 21 juni 2013

Det funkar så där

J-la teknik! Nu är jag helt utless på all denna teknik som strular och ibland inte funkar alls. Går inte en dag utan omstart av än det ena, än det andra (nätverk, mobil, router, nas, dator...) för att se om det kanske startar igång. Någonstans. På någon enhet. Det är nätverksproblem. Kablar som lossnar för det är glapp i kontakterna. Nu är det mobilen som återigen inte helt har kontakt med omvärlden. Fb kommer jag inte in på (står å tuggar på 14:e juni då jag senast var online!). Här på bloggen går det inte att publicera inlägg. Måste försöka många gånger och sen kanske det går. På datorn tidigare idag gick det inte surfa alls trots utmärkt internetuppkoppling. Vad kan det då vara för fel? Det som börjar bli mest irriterande är att det fungerar till å från. Ibland på den ena prylen men inte på den andra. Det finns liksom ingen logik, i alla fall inte för mig som inte är så överdrivet insatt i hur det fungerar om det inte funkar. Kan mest använda prylarna när allt är som det ska. Hmmmm. Ibland är det även skit bakom spakarna ;-)
Ok: bra mental träning i tålamod. Sen är det troligtvis även en förberedelse på att vi snart befinner oss i Sv. Där det mesta funkar som det ska, du behöver inte surfa via vpn, det är inte statsmöten som gör att internet 'saktas' ner. Skönt. Vilken befrielse. Får se vilken täckning/uppkoppling vi får ute i Kleva-skogarna?!!
Nu gör jag ett försök att publicera detta inlägg så får vi se när det kommer ut i världen.
Försök nr 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar