fredag 12 september 2014

Hälsotips

Så här i hösttider när vädret ändrar sig är det många som blir sjuka. Enligt kineserna beror det på förändringarna i miljön och att kroppen då utsätts för extra påfrestningar. Här i norra Kina går det från att vara mycket varmt och fuktigt till att bli extremt torrt och kallt. Vi är nu i början på denna förändring och många har senaste veckan dragit på sig hosta, feber eller problem med magen. För att hjälpa kroppen är det viktigt att tillföra rätt typ av föda.
En huskur är att koka päron i lite vatten och socker (vet inte riktigt vad detta socker är gjort av men det är inte lika sött som det vi är vana vid) och sedan dricka det. Så enkelt. Värt att prova, eller hur? Sitter med en mugg i soffan och ska nu fortsätta läsa min bok.

Kommentar:
Jag kom inte så långt i min huskur utan blev bara en kort stund efter att jag skrivit ovanstående dålig (magen). Ett dygn senare var jag ok. Men har idag istället ont i halsen och känner mig förkyld och lite febrig. Dags för mer pärondryck imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar