söndag 21 september 2014

Tolka

Är stolt över mig själv! Trots att jag pikade min kunskapsnivå i kinesiska för ett år sedan så klarar jag mig fortfarande rätt ok. Och i torsdags hjälpte jag en kompis.
Jag tolkade engelska - kinesiska i en timme, nonstop!
Visst är det lite imponerande.
En gång slank en svensk mening in också. Den bjöd jag på!
Kompisen behövde en ny ayi och en annan kompis som flyttat hems fd ayi var utan jobb. En toppen ayi! Sammanförde dem och hjälpte till under 'anställningsintervjun'. Det är bra om det blir så rätt som det kan från början. Arbetstider, arbetsuppgifter, presentation av familj, var och hur köpa in saker, mat, lön, ledigheter, entrekort till området m m.
Hon börjar hos dem på tisdag. Nu klarar de sig på egen hand. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar