söndag 14 september 2014

Mental styrketräning

'Det blir alltid som man tänkt sig'. Smart och sant.
Min senaste bok är rolig och med en massa övningar i hur man kan träna upp sin mentala styrka. Vilken tur att jag har all denna tid och hinner läsa så många intressanta böcker. Dela dem med en vän (Tack Monica!). Och i min vardag får jag hela tiden aktiv träning. Eller vad sägs om dessa exempel: Chaufför som tuggar tuggummi så frenetiskt så du undrar om tänderna sitter kvar i munnen och ljudet från tuggandet är näst intill öronbedövande ;-) Då krävs det tålamod att alt 1. Säga till att tysta ner sig - på kinesiska. Alt 2. Koppla bort allt och kunna tänka på något annat. Eller både och.
Sen blir det till att säga till Ayi för säkert hundrade gången att inte plocka undan alla saker precis hela tiden. Hinner knappt lägga ifrån mig min bok förrän den är inställd i bokhyllan.
Ikväll läste jag ett inlägg om att det blir förbjudet att köra tuktuk. I hela Beijing. För alla. Och det gäller från och med imorgon. De har haft kongressmöte senaste veckan och då tas beslut som omedelbart verkställs. Så bra! Då blir det mer motion framöver då det är cykel som gäller, om vi inte har vår bil och chaufför i närheten. Imorgon fortsätter den mentala träningen. Nu dags för hjärnan att vila och återhämta sig. Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar