onsdag 10 september 2014

Njutning

Allt är vackert! De slitna väggarna. Innegårdarna. Plankorna som står på tur att göras om. Stenar. Gångar. Växter. Och så alla fina attiraljer och möbler som finns till försäljning. 

Detta är verkligen en oas. Njutning. Ett par timmar i denna miljö och jag känner mig mycket piggare och gladare igen...

...efter ett par dagar med motgångar: trasig tvättmaskin, landlord som inte svarar, hantverkare som inte kommer, inställda möten, flyttade möten, hårfärg som blev blond med röda slingor, google som knappt fungerar, barnen som väckte mig tre gånger senaste natten, avloppsvatten som kommer upp på köksgolvet... Ja, TVÅ helt vanliga dagar. Men, avkoppling i denna miljö gav mig min energi tillbaka. Imorgon väntar yoga och italiensk matlagning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar