söndag 23 februari 2014

One more...

En del av er vet redan om det...

Vi kommer att stanna 1 år till i Kina!!!

Flytten hem till Sverige blir alltså till våren 2015, inte om tre månader. Det är nu klart efter mycket väntande och ovisshet. Vi har under 2 månader inte vetat om vi ska förbereda flytt eller stanna kvar vilket i längden är otroligt jobbigt och till slut näst intill ohållbart. Ena stunden är det kontakt med flyttfirma och i nästa mailkonversation med högskolan och inköp av studielitteratur, uppsägning av skolor, ansökning till skolor m m. Och framför allt är det en mental påfrestning. Jag kan knappt själv nu förstå hur jobbigt jag tyckte att det var för bara en månad sedan över att inte veta.

När du åker på utlandsuppdrag så går första året åt till att komma i ordning och finna dig till rätta. Andra året skördar du frukten av arbetet från det första året, om du inte ska vidare det vill säga för då börjar processen med återresan eller flytt till nytt land istället.
De som har varit med förr säger också att det är en nästan lika stor omställning att flytta hem igen som det är att flytta ut.

Vi är jätteglada för att ha möjligheten att stanna ett år ytterligare!
Det enda vi saknar är er därhemma.

Det har öppnat sig nya möjligheter för Mats på hans jobb och jag kommer satsa på studier den tid vi har kvar för att uppdatera mig innan jag ska tillbaka till arbetslivet.

Jag och barnen planerar att komma hem till Sverige under sommaren, 1 juli - 22 aug och även fira jul och nyår i vintermörkret, 10 dec - 9 jan. Mats kommer också hem men under något kortare perioder än oss. Vi träffas gärna och ni som vill komma hit och hälsa på oss har nu möjligheten ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar