onsdag 26 februari 2014

Vardagskul

Idag gjorde jag och John potatisgratäng till lunch. Ayi ledig så idag hade vi köket för oss själva :-) John är hemma sedan i måndags, feber och lite snuva. Det blev den bästa gratäng vi gjort på länge.
John läste hela receptet själv, plockade fram ingredienserna och blandade ihop det i formen. Jag assisterade, skalade och hackade. Hemkunskap på dagens schema!

Jag och Iris gjorde ansiktsmålning när hon kom hem från skolan. Vi var väldigt koncentrerade. Visst blev vi snygga?!! John tyckte vi var tokiga.

Kul dag!
Trots det trista vädret. Det var helt öde ute imorse när vi lämnade Iris på skolan och sedan snabbt åkte och handlade potatis. De kinesiska skolorna har varit stängda sedan i måndags, sa chauffören. Ikväll började det regna för första gången på sådär 6 månader! Skönt. Och imorgon ska det blåsa litegrann och vi ser solen igen och kan andas friskare luft. Tror jag går och lägger mig direkt - längtar till morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar