måndag 14 maj 2012

Bakfull och magsjuk - samtidigt!

Trött, bakfull och magsjuk - samtidigt på IKEA en söndag med ett antal kineser. Ingen bra kombination. OK, att jag kände mig lite dålig när jag vaknade på söndag morgon efter middag/party kvällen innan med ett gäng svenskar här i RG, men jag åkte ändå iväg till IKEA för retur och nya inköp vid 9-tiden. Lite cola brukar fixa det mesta. Men det kändes inte bra. Efter ett tag insåg jag att jag höll på att bli magsjuk, igen. Hur gör man då? Försöker få tag på chauffören för att ta sig hem dryga 20 min med bil eller härdar ut ett tag till.
När jag blir sjuk så inser jag inte att jag är sjuk. Det är en viss fördröjning och hjärnan fungerar knappt alls, utan bara ytterst sparsamt. Detta gjorde att jag vimsade in på varuhuset för att få tag på en vagn för att lasta returvarorna på. När jag sen insåg att jag var där inne med en kasse över axeln med de mindre returvarorna, så blev det lite knepigt hos den kinesisk-talande vakten. Tre vakter senare och säkert 15 min väntan 'erkände' jag att det var dumt att gå in med saker som skulle returneras och jag släpptes. Då åkte jag ner till garaget för att hämta resten av sakerna. Då hade chauffören gått in i varuhuset för att leta efter mig, förstod jag på en gestikulernade parkeringsvakt. Ringde Gao (chauffören) och p-vakten pratade med honom. Snart kom han och vi kunde lasta på varorna upp igen. Då tog jag fel hiss och hamnade vid ingången - som är avspärrad här så det går inte komma till kassorna eller retur med en kundvagn, endast gående. Ner igen. Ur hissen, går till den andra hissen längre bort. Där är knappen trasig, så det går inte att trycka dit den hissen. Väntar tills det kommer någon som ska till den våningen, sen upp och så äntligen retur av varorna. En månad tar det ungefär innan pengarna sätts in på kontot. Ett antal papper och kopior på visa-kortet och 30 min senare är jag kallsvetig klar och det är då jag inser att jag börjar bli sjuk på riktigt.
För er som undrar över shoppingen så lyckades jag ändå handla för flera tusen kronor och fylla bilen ytterligare en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar