tisdag 29 maj 2012

Lyxhustru

Så här ser en dag ut som lyxhustru:
Väcks i och för sig redan 05:20 av Iris som inte är riktigt i balans just nu (maten eller tänder på gång, tror vi). Äter frukost, havregrynsgröt = premiär! Vid åtta kommer ayi och tar hand om disken och Iris. Jag och John åker till skolan. Hem igen. Huset för mig själv. Iris är ute med ayi och leker - brukar gå till en lekplats inne i klubbhuset. Packar upp lite kläder och annat som kommit från Sverige. 9:45 är det träning - Tai Chi utomhus. Underbart!
Åker sen direkt på Coffee Morning för att träffa andra nyinflyttade. Hem och äta lite, cyklar till affären och köper mat, hem och duschar. Klockan 14 åker jag, Iris och ayi till skolan. De går på barn-träff och jag hämtar John. Temadag idag så jag stannar en stund och är med på deras "Street Party". Långbord uppdukade i korridoren med snacks, sandwiches och tea. Åker sen vidare, hela gänget till banken då jag måste betala lön till våra ayis. Banken får jag skriva om separat... Tar som myckat annat här låååååång tid så ayi och barnen åker hem i förväg. Jag är hemma efter dryga timmen och då har två andra barn kommit över med sin ayi för att leka en stund. Deras mamma kommer också. Vi sitter och pratar och barnen leker, påpassade av våra ayis. Det är bara Iris som inte visar sig från sin bästa sida just nu. Hoppas det snart blir bättre. Min andra ayi förbereder maten och vi äter sen kvällsmat ihop. Kyckling, ris, haricot vertes, morötter, gurka och tomat. Tillagat på kinesiskt vis = gott! Jag och den andra mamman går vidare till klubbhuset för att träffa några andra mammor och gå på fotmassage. Känner nu att fötterna har fått sig en rejäl omgång. Riktigt hettar och kryper i dem. Eftersom det var första gången jag lämnade barnen med ayi på kvällen, cyklade jag hem när det var dags för nattning, och sen tillbaka för att äta middag på Victor's, en Indisk och Thai restaurang i klubbhuset. Idag blev det en massa indiska rätter som vi delade på och trevligt samtal med de andra. Strax efter 21 var jag hemma och ayi åkte hem. Barnen sover, disken är diskad, leksakerna ihopplockade, och huset städat och snyggt. Kan det bli bättre?!!
Imorgon väntar shopping hela dagen med 3 andra tjejer från området...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar